wtorek, 7 stycznia 2014

domowa tortilla - niebo w gębie

Ostatnio z braku obiadu, postanowiłam zrobić tortille. Popularny przysmak, znany przede wszystkim z wielkich sieci "szybkiego jedzenia" - fastfood. Zakupy zrobiliśmy blisko domu. Biedronka i Polo Market.
Do przygotowania mojej tortilli potrzebujemy:
-zielony ogórek
-pomidor
-cebula (najlepsza będzie czerwona)
-piersi z kurczaka
-panierka "Chrupiący kurczak" - Kamis
-sos czosnkowy Develey (oczywiście lepiej zrobić go samodzielnie)
-sałata (lodowa, bo innej nie było)
-ciasto tortilla

Warzywa myjemy, a następnie kroimy je - wedle uznania. Piersi z kurczaka porcjujemy na mniejsze kawałki, tak zwane stripsy. Lekko je rozbijamy, moczymy w mleku a następnie obtaczamy w panierce. Smażymy. W tym czasie przygotowujemy ciasto, wsadzając je na minutę do piekarnika. Można także je podgrzać w mikrofalówce lub na patelni. Ja jednak wybieram piekarnik. Mój kot wykazuje wielkie zainteresowanie surowym mięsem. :)
Podgrzane ciasto wykładamy na talerz, układamy sałatę, kawałki mięsa, a następnie wszystkie warzywa. 

Na końcu polewamy sosem czosnkowym. Tak przygotowanie danie zawijamy. Opakowanie zawiera sposób w jaki możemy to zrobić. Aby tortilla nie rozwijała się na talerzu możemy spiąć ją wykałaczką bądź owinąć jej dół folią aluminiową i gotowe. Tak wygląda całość:
Smak jest niepowtarzalny. Zupełnie inny niż tej z restauracji. Wedle gustu możemy dodawać ulubione warzywa, lub to co mamy w lodówce. Np. kukurydzę czy paprykę. SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Anonimowy20:01:00

    Ojaaaciee ale dzis mialam ochote na toritille <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21:08:00

    tak, tak tortilla świetnym pomysłem, tak, tak, polecam, też zjadłam. pozdrawiam serdecznie~ szópa dobra dópa

    OdpowiedzUsuń