piątek, 3 stycznia 2014

PIERNICZKI - nie tylko świąteczny przysmak

Dziś postanowiłam upiec przepyszne pierniczki. Moim zamiarem było upieczenie ich przed świętami, jednak świąteczne porządki i przygotowania pozbawiły mnie wszelkiego czasu. Obietnicy dotrzymałam, lecz upiekłam je po świętach. Nie będę ukrywać, że zależało mi na czasie. Zamiast babrać się w cieście postanowiłam skorzystać z gotowego produktu. Pierniczki - Dr.Oetker’a. 
Koszt to: 7,49zł (Tesco)PLUSY:+dodajemy tylko jajko i masło+ważne prawie rok+1 foremka gratis+tylko 10 minut w piekarniku+szybkie i nieskomplikowane przygotowanie+cena+dostępne w wielu sklepachMINUSY:-wychodzi ok. 50 pierniczków, nie 60 (chyba, że ktoś zrobi naprawdę cieniutkie ciasto)Do dekoracji i wyrobu pierniczków użyłam:

Perełki, Dr.Oetker - 5,99zł (Intermarche)
Wykrawacz do ciastek, konik na biegunach - 1.99zł (Intermarche)
Fioletowy  lukier, Dr.Oetker- 2,39zł (Tesco)
Posypka, Cykoria - ok. 1,80zł (Eko)
Wykrawacze do ciastek, 8 szt. - ok. 9żł (Tesco)
Posypka cukrowa, Dr.Oetker - ok. 2,50zł (Tesco)
+ jajko i margaryna Rama (polecam - zamiast masła) 
+dodatkowo z rzeczy, które miałam w domu (cytryna, woda i cukier puder) zrobiłam biały lukier
PODSUMOWUJĄC:  za dwie porcje pierniczków (ok.100sztuk) zapłaciłam łącznie ok. 38zł. Dodam tylko, że posypki jeszcze zostało na bardzo dużo wyrobów, a foremki długo, długo mi jeszcze potowarzyszą.
               A OTO EFEKTY MOJEJ PRACY:

5 komentarzy:

  1. Anonimowy16:42:00

    Świetna strona! A ta muzyka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy12:21:00

    hmm, ja stawiam na kuchnię bio, moze i fajna sprawa z tymi pierniczkami, bo szybko itd, ale jednak trochę chemii w nich jest.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz racje. Moja rodzina uważa tak samo, dlatego większość pierniczków powstała z domowym lukrem. Dla mnie jednak to nie ma znaczenia. :)

      Usuń
  3. Anonimowy19:54:00

    Piękne wypieki! Super blog! ;3

    OdpowiedzUsuń